Can Inanimate Images Take the Place of Humans

0

 کیا بے جان تصاویر انسانوں کی جگہ لے سکتی ہیں

کھانا پکاتے ہوئے صبیحہ کے آنسو مجھے اس قدر پریشان کر رہے تھے کہ میں عجیب احساسات سے گھرے کمرے میں چلی گئی۔ ہندوستان میں بھی میں اس کے آنسو بہتے دیکھ سکتا تھا۔ میں نے کمبل کو اپنی گود میں کھینچا اور بستر پر بیٹھتے ہی ممتاز مفتی کی کتاب کھولی۔ صرف ایک ہی چیز کو پورا کرنے کی ضرورت تھی رونا بند کرنا، لیکن ایسا ہونے میں کچھ وقت لگے گا۔


Can Inanimate Images Take the Place of Humans

الفاظ ہر طرف بکھر گئے جیسے ان کی سیر شدہ آنکھیں کتاب کے صفحے پر ابھریں۔ ذہن آنسوؤں میں ڈوب رہا تھا جب کتاب ہاتھ سے چھوٹ کر زمین پر گری۔ اس نے مجھے سردی کا احساس دلایا۔ اسے ایک طرف رکھ دیں۔

دن بھر کی تھکاوٹ ذہن پر چھائی ہوئی تھی اور نیند کی دیوی ایک دم مہربان ہو جاتی تھی، بچوں کے ساتھ دن بھر کی مصروفیت بہت تھکا دیتی تھی۔


چند ہی دن ہوئے تھے کہ میں نے سکول میں پڑھایا۔ سرکاری سکولوں کے عمومی مسائل کی وجہ سے ایک وقت میں دو، دو، تین تین کلاسوں کو سنبھالنا ایک مشکل اور صبر آزما کام تھا۔ ان تمام مسائل کے باوجود انتھک محنت کی وجہ سے اس سکول کا تعلیمی معیار بہت بہتر تھا۔

جس سے شدید تھکن ہوتی۔ بستر پر لیٹتے ہی وہ نیند کی وادی میں اتر جاتی تھی لیکن آج ان آنسوؤں نے نیند کی جگہ بھی لے لی تھی۔ ہوا میں باہر.

پوری وادی تاریکی میں ڈوبی ہوئی تھی، ستاروں کے ساتھ تنہا سفر کی رات اداسی سے بھری ہوئی تھی۔ ذہن اس دن کے واقعے کی طرف واپس چلا گیا اور اعصاب شکن لمحات نے مجھے اپنی گرفت میں لے لیا۔


کبھی کبھی کوئی واقعہ آپ کو اپنے تمام حواس کے ساتھ اپنی طرف متوجہ کرتا ہے اور پھر آپ اس لمحے میں پھنسے رہتے ہیں۔

جب تیسرا دور شروع ہوا تو سورج بھی پہاڑوں کے پیچھے سے نکلا اور اپنا روپ دکھلایا۔ گزرتے موسم سرما کی نرم دھوپ خوشگوار گرم تھی۔ میں نے جماعت سوئم کے طلباء کو ان کے ہوم ورک کی کاپیاں لکھنے کا ٹاسک دیا۔ اسے اٹھا

میں نے ابھی تین چار کاپیاں چیک کی تھیں کہ سسکیوں کی آواز بہت قریب سے آئی۔ وقت کم تھا اور مقابلہ سخت تھا۔ میں مصروف ہونے کے باوجود صبیحہ کو کرسی کے بالکل پیچھے بیٹھی دیکھا۔ رو رہا تھا

ہمیشہ ہنستا مسکراتا سرخ و سفید چہرہ آنسوؤں سے لبریز تھا۔ غم اور خوف کے سائے صاف دکھائی دے رہے تھے۔


"کوئی مسئلہ ہے؟ جواب دیں پلیز۔"


کاپیاں میز پر رکھ کر میں نے پیچھے ہٹ کر اس کا چہرہ اٹھانے کی کوشش کی جسے اس نے گھٹنوں میں چھپا لیا اور اور بھی تیز رونے لگی۔

رونے کی وجہ جاننے کی ہر ممکن کوشش کرنے کے بعد میں نے دوبارہ کاپیاں اٹھائیں اور ناکام رہا۔


اس بے وقت راگنی نے مجھے بہت غصہ دلایا۔


کرسی کی پشت پر سر رکھ کر اس نے اضطراب کی اس لہر کو اپنے اندر سمو لیا اور پیار سے اس کے سر پر ہاتھ رکھا اور پھر رونے کی وجہ پوچھی۔ اس نے خاموش رہنے کے لیے سر بھی نہیں اٹھایا۔ میں نے پاس بیٹھی لڑکی سے پوچھا۔

"اس کی کتاب گم ہو گئی ہے، اسی لیے وہ رو رہا ہے، اس نے ہر جگہ تلاش کیا لیکن وہ نہیں ملی۔" وجہ جان کر میں نے اطمینان محسوس کیا، اس لیے میں بھی مطمئن اور اپنے کام پر مرکوز رہا۔


"کونسی کتاب تھی؟"

"اردو کی"۔


"ارے یہ تو رونے والی بات ہے۔ میرے پاس اردو کی کتاب ہے، اسے لے کر چپ ہو جاو۔" لیکن آنسو بہت تیزی سے بہنے لگے۔ میں نے حیرت سے صبیحہ کی طرف دیکھا۔ کتاب تھی ’’کوئی انسان ایسا نہیں جو کھو جائے تو نہ ملے‘‘۔ یہ جملہ میری زبان سے نکل گیا جس کا مجھے بعد میں افسوس ہوا۔


"چلو میں تمہیں ایک نئی کتاب لاتا ہوں بس چپ کرو۔"

"مس کہہ رہی ہیں کہ میں اپنی کتاب لے لوں گی"

"اب میں اپنی کتاب کہاں سے لاؤں؟"


مگر آنسوؤں کی شدت سے منہ سے ایک لفظ بھی نہ نکلا۔ کام ختم کرنے کے بعد میں نے کاپیاں بچوں کے حوالے کیں اور میز پر رکھی کتاب دیکھی۔


"یہ کتاب ہے، رکھی ہوئی ہے، یہ نہیں ہے۔"


یہ سنتے ہی اس نے جھٹکے سے سر اٹھایا اور تیر کی طرح اڑ گیا۔ جب چوتھی گھنٹی بجی تو سب بچے اپنے بیگ اٹھا کر باہر بھاگے۔ ایک جگہ پہنچ کر وہ رک گئی اور اس کے چہرے پر سکون پھیل گیا۔ اس کے ہونٹوں پر پھیلی مسکراہٹ بہت دلکش تھی۔ وہ کتاب کے صفحے پر ہاتھ پھیر رہی تھی۔

میں نے یہ منظر بڑی دلچسپی سے دیکھا اور بے اختیار پہنچ کر کتاب لے لی۔ صفحات کے بیچ میں چالیس سال کے ایک آدمی کی تصویر تھی۔


"یہ میرے والد ہیں۔ یہ کراچی کی تصویر ہے جب وہ وہاں کام کرتے تھے۔" اس کی آواز میں بے پناہ محبت تھی۔ میرے والد چھٹی پر گھر آئے اور پھر زلزلہ آیا اور وہ بھی شہید ہو گئے، اب میں ان کی تصویر اپنے پاس رکھتا ہوں۔

اوہ میرے خدا، وہ کتاب کے لیے نہیں، تصویر کے لیے روئی تھی۔ اس نے میرے ہاتھ سے کتاب لے لی اور کسی قیمتی چیز کی طرح اپنے سینے پر رکھ کر باہر نکل گئی۔ کیا بے جان تصویریں انسان کا نعم البدل ہیں؟ میرا دل دکھ کی گہرائیوں میں ہے۔ ڈوبتا چلا گیا۔ اور اب صبیحہ کے آنسو!

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)